Ukentlig anmeldelse: Ushio til Tora

Av | november 17, 2021

Plot / historie

Ushio to Tora er en gjenopplivet anime-serie. Den originale serien, som denne nye serien, ble tilpasset fra manga, men dette var på begynnelsen av 1990-tallet. Serien skulle etter planen sendes sommeren 2015, da den opprinnelig skulle sendes i juli 2015. Hovedpersonen og helten er en gutt som heter Ushio, som til nå var en normal gutt som gikk på skolen hver dag. . Familien hans ble betrodd beskyttelsen av det hellige tempel, templet som hans far voktet på denne tiden. Faren hans fortalte ham alltid historier om hans forfedre og mystiske monstre kjent som Youkai. Ushio tok det alltid som en spøk, og trodde de bare var historier.

En dag fant Ushio en luke på gulvet i templet, og etter å ha åpnet den bestemte han seg for å reise inn i mørket. Det de finner sjokkerer ham; Det er et tigerlignende oransje monster spikret til en stang med et spyd. Monsteret, Youkai, en gang kjent som Nagatobimaru, er akkurat dette monsteret. Navnet hans spredte frykt over hele verden fordi ingen mann eller ulv matchet hans villskap. Nagatobimaru ber Ushio ta spydet som holder ham fanget der, og forteller ham også at han vil spise Ushio når han er fri, så han vil ikke gå for langt. Etter å ha gått frem og tilbake og fått vite at det er en overhengende fare for Youkai på grunn av Nagatobimarus forsinkede aura, bestemmer Ushio seg for å løslate ham.

Nagatobimaru ville sannsynligvis spist det akkurat der, men han hadde ikke tenkt å gjøre Ushio til en veldig spesiell person. Han er stamfaren til en som kjempet mot Nagatobimaru for flere tiår siden, så han kan kontrollere et kraftig spyd kjent som Animal Spear. Ushio blir en sterk og rask fighter når han vil kjempe med et spyd. Faktisk, det eneste du ser annerledes er at hun får litt vanvittig langt hår. Etter å ha løst noen uenigheter, kan de komme sammen for å avvise Youkai-angrepet. Det er på dette tidspunktet Nagatobimaru kunngjør at han vil forfølge Ushio til den dagen han kan spise den. Det er også bra når Ushio kaller ulven Tora, for vi får senere vite at han hater Nagatobimaru.

Vårt eventyr begynner her. Ushio og Tora må møte Youkai-bølger, hvorav noen er sterkere enn andre. Ushio legger også ut på en reise for å finne ut sannheten om moren sin og til slutt finne og drepe en mektig Youkai ved navn Hakumen no Mono. Hakumen no Mono var en Youkai som ødela hele verden på sin tid, og krevde foreningen av Youkai og mennesket for å forsegle den. Men det ser ut til at det nå blir en større trussel enn noen gang.

Generelt

Jeg likte virkelig denne animeen, den gamle animasjonsstilen og kunsten tok meg tilbake til tiden da jeg så slike programmer som barn. Jeg elsker at showet kan gå fra superseriøst til komedie på et sekund, noe som skaper en god komisk relief. Ushio og Tora er begge interessante hovedkarakterer, snarere enn Tora. Torahs karakter er interessant fordi han er en skummel, sterk Youkay, men han beundrer små ting som å fly på et fly eller spise en hamburger. Hvis du er en fan av den gamle stilen, bør du definitivt sjekke den ut.

Kategori: gpu

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *